loading...

مدیریت کسب و کار MBAو DBA در رشت

بازدید : 30

آشنایی با رشته مدیریت، توانایی‌ها، موقعیت شغلی و… در دوره مدیریت کسب وکار در رشت 

 

 

تاریخچه رشته مدیریت
مدیریت، فرایندی است شامل برنامه‌ریزی، فرماندهی، هدایت و نظارت بر تلاش‌های اعضای سازمان و استفاده از منابع به‌منظور رسیدن به اهداف سازمان که در اواخر قرن نونزدهم برای اولین بار توسط فردریک وینسلو تیلور به شکل علمی و امروزی طرح گردید.
مدیریت بنیاد تمام موفقیت‌های بشر است که هدف اصلی آن ارتقاء بهره‌وری و کارایی سازمان است و هر جامعه‌ای برای برطرف کردن مشکلات خود، قبل از هر چیز باید به مسئله آموزش صحیح مدیریت نگاه عمیقی داشته باشد.
در حال حاضر علم مدیریت توسعه چشمگیری پیدا کرده و در بیشتر کشورها جهت پیشرفت کسب‌وکار  و کنترل مجموعه، پیوسته به دنبال بهره‌گیری از مدیران توانا و باانگیزه هستند. کلمه مدیریت را به خاطر برخی دلایل نمی‌توان به‌آسانی تشریح کرد. یکی از دلایلِ آن را که می‌توان نام برد، وسعت دامنه مدیریت و ماهیت پویای آن است. برخی مدیریت را هنر و برخی نیز آن را علم می‌دانند و برخی دیگر ترکیبی از این دو، اما آنچه که بسیار مهم است، نقش و جایگاه مدیریت در جامعه‌ی امروز است.

رشته مدیریت از هر سه گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می‌پذیرد.

 

آشنایی با رشته مدیریت، توانایی‌ها، موقعیت شغلی و… در دوره مدیریت کسب وکار در رشت 

 

مهارت‌ها و توانایی‌های لازم برای رشته مدیریت
دانشجویان رشته مدیریت باید خلاق و قدرت تصمیم‌گیری خوبی داشته باشند.توان رهبری، اعتمادبه‌نفس، روابط اجتماعی عالی، قدرت تجزیه‌وتحلیل و فن بیان قوی از توانایی‌های موردنیاز برای دانشجو رشته مدیریت و تمام گرایش‌هاست.
دانشجویان این رشته بخصوص در گرایش‌های بازرگانی و صنعتی باید به مسائل تجاری و اقتصادی و محیط بازار علاقه‌مند باشند و به دروس ریاضی، زبان انگلیسی و ادبیات فارسی مسلط باشند.همچنین دانشجوی رشته مدیریت بخصوص مدیریت صنعتی باید دردروس ریاضی و آمار قوی باشد.
لازم است دانشجوی مدیریت جهانگردی، به تاریخ و فرهنگ خود و به درس جغرافیا علاقه‌مند باشد و از روابط اجتماعی بالایی برخوردار بوده و به یک زبان خارجی مثل انگلیسی،فرانسه یا عربی تسلط داشته باشد تا بتواند با جهانگردان خارجی به‌آسانی ارتباط برقرار کند.

 

 

 

شماره تماس ثبت نام دوره های کسب وکار :09365058311

ادرس سایت: salafzoon.com

کاظمی یکشنبه 29 فروردین 1400 زمان : 11:38 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1400